Hyppää sisältöön

Kulttuurimatkailuun tuotekehittämistä ja digitaalisia jakelukanavia

| Elinvoima ja uudistuminen, Hankkeet ja selvitykset, Pirkanmaan liitto

Digitaalisissa kanavissa näitä tuotteita on saatavilla Tampereen ja Pirkanmaan alueella vielä varsin niukasti.

Pirkanmaalaisia kulttuuri- ja elämystuottajia autetaan luomaan entistä laadukkaampia ja vastuullisia tuotteita kansainvälisille markkinoille. Erityisesti digitaalisissa kanavissa näitä tuotteita on saatavilla Tampereen ja Pirkanmaan alueella vielä varsin niukasti.

Visit Tampere Oy:n hankkeen kohderyhmänä ovat luovien alojen ja matkailualojen yritykset. Tavoitteena on tiivistää yhteistyötä eri toimijoiden kesken kulttuurimatkailun edistämiseksi digitalisaatiota vahvistamalla ja yhteiskehittämisen keinoin.

Pirkanmaan liitto myönsi Visit Tampere Oy:n Pirkanmaan kulttuurimatkailun tuotekehittäminen ja digitaaliset jakelukanavat kansainvälisille markkinoille – hankkeelle Alueiden kestävän kasvun ja elinvoiman tukeminen (AKKE) -määrärahaa 105 526 euroa. Hankkeen omarahoitusosuus on 26 381 euroa.

Ensi vuoden loppuun kestävä hanke toteuttaa Pirkanmaan maakuntaohjelmaa (Pirkanmaa vahvistuu kansainvälisyydestä). Se tukee myös älykkään erikoistumisen strategiaa (kulttuurinen ja digitaalinen elämystalous). Hanke liittyy valtion kanssa käytyjen aluekehittämiskeskustelujen perusteella muodostettuun Pirkanmaan yhteistyöasiakirjaan (2022).

Lisätiedot:

Visit Tampere Oy:
Kehitysjohtaja Anna-Krista Sorvoja, p. 040-5945262, anna-krista.sorvoja@visittampere.fi

Kuva: Laura Vanzo

Kaikki artikkelit